martes, 11 de enero de 2011

25.11.2010

A la classe d’avui parlem de com la tecnologia ens pot ensenyar o com ens pot ajudar a aprendre en funció del paper que ha de jugar l'ordinador. Charles Crook ens presenta una serie de metafores, i un exemple de la primera proposta és que l’ordinador ens avalui :
http://www.edu365.cat/infantil/explora/abecedari.htm
http://educalia.educared.net/externs/auladesalut/joc_facil/index_sol.html
La segona metàfora és l’ordinador com a alumne. Com el logo (programa on dones ordres a una tortuga que pot fer formes geomètriques: on hi posa treball anem escrivint av( avança), ge i gd ( gira esquerra i gira dreta), etc..
La tercera és l’ordinador com a simulador .

Aixó ho hem utilitzar amb una pissarra electrònica.

jueves, 2 de diciembre de 2010

Activitat jclic





JCLIC:

* Jclic és el programa que ens ajuda a executar arxius amb Jclic.
* Jclic author serveix per editar activats amb Internet.

Explicació del procés que hem de seguir per crear les tres activitats:

Comencem obrint el Jclic author. Apareixen les següents opcions; projecte, mediateca, activitats i seqüències.

* Projecte i començarem creant la primera activitat el trencaclosques, anem a arxiu/ nou projecte i es guardarà com a arxiu ZIP, que és un arxiu comprimit. Ho guardem a la carpeta que hem creat a l’inici per guardar tots els arxius. Seleccionem l’skin que volem i a sons d’event podem definir els sons que volem que hi hagin a les nostres activitats.

* Mediateca. És on hem de tenir tots els elements que utilitzarem per fer el Jclic.
* Activitats. Al primer botó podem dir quin tipus d’activitat crearem.Podem fer un puzzle d’intercanvi i a continuació se’ns obren les següents pestanyes; 1. opcions, 2. finestra, 3. missatges, 4. plafó.
1. Opcions: 1. comptadors (temps màxim, nombre d'intents, etc.) 2. botons (podem posar ajuda- la solució, o informació)
2. Finestra. És desenvolupa el joc. Canviem el color de fons i desactivem la vora.
3. Missatges. Premem sobre missatge inicial i escrivim "Fes el trencaclosques". A imatge podem inserir-ne alguna que demostri la indicació principal i a actiu podem posar vídeos, audicions, etc. Afegim el missatge final (Molt bé!). No escrivim missatge d'error perquè aquestes activitats no en tenen.
4. Plafó. Podem dissenyar el trencaclosques, utilitzem encaixos amb unió ovalada, i podem seleccionar quantes peces volem. Podem fer una prova prement el play que ens surt a l'esquerra.

La segona activitat és l’activitat d’associació d’imatges amb text.

Per poder penjar el Jclic que hem creat al bloc hem d’anar al blink a l’apartat de l'assignatura i entrar a webs i a la carpeta de la dreta pugem el nostre arxiu. Aleshores ens apareix la icona d’un hipervincle al costat del nostre arxiu aleshores pitgem a sobre i ens dona una adreça. Per a fer la nova entrda al blog vam entrar al suro en Jordi ens va posar un codi embed, l'haurem copiar al bloc afegint-li l’adreça que ens havia sortit al blink.


Informació

jueves, 25 de noviembre de 2010

55.11.2010

A la classe d’avui parlem de com la tecnologia ens pot ensenyar o com ens pot ajudar a aprendre en funció del paper que ha de jugar l'ordinador. Charles Crook ens presenta una serie de metafores,
-I un exemple de la primera proposta és que l’ordinador ens avalui :
http://www.edu365.cat/infantil/explora/abecedari.htm
http://educalia.educared.net/externs/auladesalut/joc_facil/index_sol.html
-La segona metàfora és l’ordinador com a alumne. Com el logo (programa on dones ordres a una tortuga que pot fer formes geomètriques: on hi posa treball anem escrivint av( avança), ge i gd ( gira esquerra i gira dreta), etc.. i a la pantalla on posa gràfic es va dibuixant el que nosaltres escrivint.
la tercera és la de l'ordinador com a simulador http://www.xinxeta.com/sorpresa/sorpresa_planta.htm i un exemple simulació el trobem al programa Crayon Physic com ens mostra el video:



La 4a i última és l'ordinador com a eina , on les activitats que es proposen als infants, haurien de ser autèntiques, haurien d'estar relacionades amb la seva experiència i les seves preocupacions.L'ordinador actua com un amplificador de l'experiència d'escriure, dibuixar, classificar. Permet fer aquestes tasques de forma estimulant i eficaç.

Aixó ho hem utilitzar amb una pissarra electrònica.

martes, 23 de noviembre de 2010

Escola IPSI

setmana extraordinaria practica

10 de novembre


Hem començat la classe exposant un treball de mirada educativa. Sobre el tema d’immigració a les aules .
Acontinuació llegim un article “ El Governs aboga prohibir el el burka i tolerar el niyab en l’aula.” L’hem comentat i ens ha passat la guia de diversitat religiosa: http://www20.gencat.cat/portal/site/Departament-de-la-Vicepresidencia/menuitem.231745376b0b41e13a81e810b0c0e1a0/?vgnextoid=bdae1f9f4e4cb210VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=bdae1f9f4e4cb210VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default

Que el trobem a la web de http://www.xtec.cat/lic .

Hem comentat algunes pàgines dels principis d’actuació :

- L’educador ha de fonamentar la dignitat de la persona, la igualtat , la justícia, els valors de la convivència social..
- Als 12 anys l’escola religiosa i els pares han de consultar al nen si realment vol estar allà.
-Si no hi ha una llei les coses s’han dialogar molt amb els pares. Les escoles un cop han parlar d’expulsar un alumne per un motiu religió , acaben parlant-ho amb el director i si no es resol ho parres a mans de l’estat.
- Els nostres drets acaben quan començen els d’una altre persona.
-Els nostres propis perjudicis: Els mestres tenim perjudicis , peró hem dee saber tindre el cap obert i treuran’s de sobre els nostres prejudicis.
-Amb el franquisme l’estat era oficialment catòlic. Avui en dia hi han estats que encara ho són com el Vaticà.

11.11.2010

REPÀS DEL QUE HEM FET A GTIC

Que no se?
Blink
Blocs: temes técnics
Gestio de l’informació: delicious, rss, inserir , html
Blogs i educació: llibre
Wikis: wikispaces, educació
Dif entre wiki i blogs
Wikipedia : la wikipedia en català la cuiden 4 persones, idimes, control de la info
Lenguatge audiovisual: Libre de joan ferrers (emisferi dret i esquerre: part emocional i part inteligent), power points(us més classic(no pels treballs ) i l’ús creatiu, 12 usos del power point), videos motivadors..., prezi (metàfores visuals)
Drets d’autors ( creative commons) , programari lliure, MUD, capitol del manual
Imatge , so i video
Mapes conceptuals
Fluxogrames
Google docs
Metàfores d’us
Google sides

Hem treballat els fluxogrames que haviem fet a casa.
I ara parlem dels mapes conceptuals. Hem llegit la diapositiva del suro , on hi ha una activitat del SURO:


“El Dinar de Nadal

Per Nadal tota la família es reuneix a casa l'avia Maria, ella fa el dinar per a tots i aquest normalment consisteix en una escudella, un plat de carn i també neules i torrons de postres. Com que l'Àvia ja es gran, normalment l'ajuden els seus dos fills en Joan i el Marc.

En el dinar coincideixo amb les meves cosines i els meus cosins: La Maria, la Paula, en Genís i l'Eduard que són fills del meu oncle Marc. Cal dir que és un moment entranyable en el que parlem de totes les coses que ens han passat al llarg de l'any ja que ells no viuen a Barcelona com jo sinó que viuen a NewYork. Com sempre en arribar als postres en Genís fa el típic número amb els torrons d'Alacant i fa veure que se li trenca una dent. tothom riu menys la seva mare que pensa en el que costa el dentista.

La meva germana, la Maria també ve al dinar, i aquest any ho fa amb el seu fil, en Ramon, que no menja ni escudella ni carn ja que encara té 3 mesos.

El dinar comença puntualment a les dues del migdia i  acaba sempre a la mateixa hora, a les 5 de la tarda. “

El programa que utilitzem és el Cmap tools. I podem fer de forma senzilla un mapa conceptual.