jueves, 25 de noviembre de 2010

55.11.2010

A la classe d’avui parlem de com la tecnologia ens pot ensenyar o com ens pot ajudar a aprendre en funció del paper que ha de jugar l'ordinador. Charles Crook ens presenta una serie de metafores,
-I un exemple de la primera proposta és que l’ordinador ens avalui :
http://www.edu365.cat/infantil/explora/abecedari.htm
http://educalia.educared.net/externs/auladesalut/joc_facil/index_sol.html
-La segona metàfora és l’ordinador com a alumne. Com el logo (programa on dones ordres a una tortuga que pot fer formes geomètriques: on hi posa treball anem escrivint av( avança), ge i gd ( gira esquerra i gira dreta), etc.. i a la pantalla on posa gràfic es va dibuixant el que nosaltres escrivint.
la tercera és la de l'ordinador com a simulador http://www.xinxeta.com/sorpresa/sorpresa_planta.htm i un exemple simulació el trobem al programa Crayon Physic com ens mostra el video:



La 4a i última és l'ordinador com a eina , on les activitats que es proposen als infants, haurien de ser autèntiques, haurien d'estar relacionades amb la seva experiència i les seves preocupacions.L'ordinador actua com un amplificador de l'experiència d'escriure, dibuixar, classificar. Permet fer aquestes tasques de forma estimulant i eficaç.

Aixó ho hem utilitzar amb una pissarra electrònica.

No hay comentarios:

Publicar un comentario