ESTRUCTURA
- Editorial: petita introducció de l’educació lenta
- Parlem de educació lenta : apartat d’articles d’opinió relacionats amb el tema.
- El dia a dia “Aprendre a llegir i escriure: un temps i un espai per a cada infant”
- Flaix : “recollir fruits”
- Intercanvi d’experiències : “a la recerca d’una educació de qualitat”
- Reflexió:” a l’escola , és possible una educació lenta?”
- Des de la diversitat: “ Prevenció de dislàlies a l’educació infantil “
- Miscel·lània: cartes a companys/es, citen llibres, trobades, convocatòries, web, notícies.
- Humor: vinyeta humorística
educació lenta?
Introducció: En Joan Domènech està a favor de l’educació lenta i a partir d’un monogràfic que fa , redacta un article narrant els principis que proposa per canviar la forma d’ensenyament actual.
Idees principals del monogràfic :
- Un professor, Domènech, ha creat aquest monogràfic per reflexionar i debatre tema ( educació lenta)
- La societat d’avui en dia no te espera, només valora el que es fa ràpidament i al moment.
- Hi ha pares que pressionen al seus fills perquè aprenguin amb es rapidesa i no accepten que vagin més enrederits que els altres.
- Alguns professors afirmen que part de la culpa és seva , ja que no fan res per millorar la situació.
- És un temps en el que estem progressant però tot i això no hi ha una millora
Idees principals de l’article:
- Trobar solucions per poder dur a terme una educació lenta.
- Per fer una millor educació s’hauria d’anar mes poc a poc i no intentar acabar les coses lo abans possible.
- Els nens no tenen temps per dedicar-se a totes les matèries ja que tenen masses activitats extraescolars i això els hi provoca també nerviosisme a l’escola.
- Ens dona unes propostes per dur a terme aquesta educació: a l’aula, el currículum, la diversitat, l’equip i el treball amb la comunitat.
Conclusions:
- S’ha tenir en compte la diversitat de capacitats intel·lectuals dels nens.
- No s’hauria de pressionar tant als fills , deixar que cada nen vagi al seu ritme, exceptuant els casos en que el nen no s’hi esforça.
- És importat un acord entre els pares i escola per reduir les activitats extraescolars i donar més suport al joc , activitats lúdiques i artístiques
- Intentar aprofitar més el temps (quant més temps tenim més el perdem)
- Els professors prenguin iniciativa per establir una forma diferent d’educació més lental.
BIBLIOGRAFIA: Revista guix d'infantil (imatge treta de http://www.flickr.com/photos/48197659@N05/4417370299/ )
No hay comentarios:
Publicar un comentario