lunes, 11 de octubre de 2010

EDUCACIÓ LENTA.

ESTRUCTURA

-          Editorial: petita introducció de l’educació lenta
-          Parlem de educació lenta : apartat d’articles d’opinió relacionats amb el tema.
-          El dia a dia “Aprendre a llegir i escriure: un temps i un espai per a cada infant”
-          Flaix : “recollir fruits”
-          Intercanvi d’experiències : “a la recerca d’una educació de qualitat”
-          Reflexió:” a l’escola , és possible una educació lenta?”
-          Des de la diversitat: “ Prevenció de dislàlies a l’educació infantil “
-          Miscel·lània: cartes a companys/es, citen llibres, trobades, convocatòries, web, notícies.
-          Humor: vinyeta humorística

ARTICLE: A l’escola és possible una
educació lenta?

Introducció: En Joan Domènech està a favor de l’educació lenta i a partir d’un monogràfic que fa , redacta un article narrant els principis que proposa per canviar la forma d’ensenyament actual.


Idees principals del monogràfic :

-          Un professor, Domènech, ha creat aquest monogràfic per reflexionar i debatre tema ( educació lenta)
-          La societat d’avui en dia no te espera, només valora el que es fa ràpidament i al moment.
-          Hi ha pares que  pressionen al seus fills perquè aprenguin amb es rapidesa i no accepten que vagin més enrederits que els altres.
-          Alguns professors afirmen que part de la culpa és seva , ja que no fan  res per millorar la situació.
-          És un temps en el que estem progressant però tot i això no hi ha una millora


Idees principals de l’article:

-          Trobar solucions per poder dur a terme una educació lenta.
-          Per fer una millor educació s’hauria d’anar mes poc a poc i no intentar acabar les coses lo abans possible.
-          Els nens no tenen temps per dedicar-se a totes les matèries ja que tenen masses activitats extraescolars i això els hi provoca també nerviosisme a l’escola.
-          Ens dona unes propostes per dur a terme aquesta educació: a l’aula, el currículum, la diversitat, l’equip i el treball amb la comunitat.

Conclusions:

-          S’ha tenir en compte la diversitat de capacitats intel·lectuals dels nens.
-          No s’hauria de pressionar tant als fills , deixar que cada nen vagi al seu ritme, exceptuant els casos en que el nen no s’hi esforça.
-          És importat un acord entre els pares i escola per reduir les activitats extraescolars i donar més suport al joc , activitats lúdiques i artístiques
-          Intentar aprofitar més el temps (quant més temps tenim més el perdem)
-          Els professors prenguin iniciativa per establir una forma diferent d’educació més lental.



BIBLIOGRAFIA: Revista guix d'infantil (imatge treta de http://www.flickr.com/photos/48197659@N05/4417370299/ )

No hay comentarios:

Publicar un comentario